이야기

­
  • [TREATED PHOTO] On 15th November, displaced children sit in class at Al-Yahyawa Tent School in Yahyawa IDP camp in Kirkuk Governorate, Iraq. 

In November UNICEF celebrated the opening of three new schools for displaced children in Kirkuk Governorate, allowing more than 2000 displaced students to continue their education.

The staggered start to the school year in Iraq concluded in late October, with millions of children returning to classrooms around the country. 

With generous contributions from the governments of Canada, Japan, Ireland and Germany, in the last year as part of the overall response to the crisis in Iraq, UNICEF and parters provided access to education to nearly half a million children through building new schools, installing prefabricated classrooms, establishing temporary learning spaces, and distributing learning materials.

However, the impact of conflict, violence and displacement has devastated Iraq's education system. Nearly 2 million children are currently out of school, with an additional 1.2 million at risk of dropping out.  Almost 1 in 5 schools across the country cannot be used as a result of the ongoing conflict. Of the schools that remain in use, thousands are overburdened, with large class sizes and many schools operating in multiple shifts.

The United Nations Children’s Fund (UNICEF) is one of the most trusted names in international development and humanitarian action, with a presence in over 190 countries and territories. That trust has been earned over the course of over 70 years by delivering and renewing a promise made to promote the rights and well-being of every child, everywhere.   UNICEF’s brand is a strategic asset that improves the organization’s ability to fulfil its mission.  It builds goodwill among UNICEF supporters, improves recognition among our audiences and strengthens our reputation with partners, aiding in the building of three key brand attributes - trust. respect and high visibility.

[TREATED PHOTO] m

유니세프 성종은 팀장에게 ‘유니세프 아동친화도시’를 물어봤습니다

유니세프 아동친화도시. 좀 더 자세히 알고 싶으신가요? 우리 지역이 유니세프 아동친화도시를 조성하고 있는데, 구체적으로 뭐가 달라지는지 궁금하신가요? 지자체들과 협력하여 우리나라의 아동친화도시를 조성하고 있는 유니세프한국위원회 성종은 팀장에게 유니세프 아동친화도시에 대해 물어봤습니다.

1. 유니세프 아동친화도시(Child Friendly City, CFC)란, […]

By |2017-09-29|카테고리: 이야기|Tags: |유니세프 성종은 팀장에게 ‘유니세프 아동친화도시’를 물어봤습니다에 댓글 닫힘
  • 2

유니세프 아동친화도시를 만들어야 하는 6가지 이유

‘한 아이를 키우려면 온 마을이 필요하다’라는 아프리카 속담이 있습니다. 한 아이를 키우기 위해서는 온 마을, 온 도시 모든 사람의 노력이 필요하다는 뜻입니다. 지방정부가 행정체계, 공공정책, 도시 환경에서 반드시 아이를 고려해야 하는 이유 6가지를 살펴보았습니다.

첫째, 국가는 […]

By |2017-09-28|카테고리: 이야기|Tags: |유니세프 아동친화도시를 만들어야 하는 6가지 이유에 댓글 닫힘
  • 3333333

Child Rights Video_Ⅱ

아동권리, 이제는 영상으로 만나보세요. :) 유니세프 아동권리 비디오 2편에서 아동권리는 인권, 욕구, 복지와 어떻게 연관되어 있는지 알려드립니다. 아동권리가 왜 중요한지, 아동권리 보장을 위해 왜 노력해야 하는지 궁금하시다면 지금 바로 영상으로 확인하세요. (영상 출처: Section 3: Child […]

By |2017-09-22|카테고리: 이야기|Child Rights Video_Ⅱ에 댓글 닫힘
  • G 두럭(13)

아동을 위한 도시 설계가 중요한 이유 네 가지

20세기 서구 근대건축의 영향을 받은 많은 도시들은 성인 남성을 기준으로 설계되어 있다고 합니다. 도시 설계에 성인 남성을 제외한 사람들의 눈높이는 고려되지 않았다는 말인데요. 도시 공간 이용 주체로서 아동을 존중하고, 아동을 위한 도시를 설계해야 하는 이유 […]

By |2017-08-31|카테고리: 이야기|Tags: |아동을 위한 도시 설계가 중요한 이유 네 가지에 댓글 닫힘
  • 5

Child Rights Video_Ⅰ

아동권리, 이제는 영상으로 만나보세요. :) 유니세프 아동권리 비디오 1편에서 유엔아동권리협약(The Convention on the Rights of the Child)을 통해 아동권리의 개념과 실현 방법을 알려드립니다. 아동권리가 무엇인지, 유니세프가 왜 아동권리를 중요하게 생각하는지 궁금하시다면 지금 바로 영상으로 확인하세요. […]

By |2017-08-31|카테고리: 이야기|Tags: |Child Rights Video_Ⅰ에 댓글 닫힘
  • DSC_3237

아동의 의견, 이렇게 들으세요!

유엔아동권리협약에 따라 아동은 자신의 능력에 맞게 적절한 사회활동에 참여할 기회를 갖고, 자신의 생활에 영향을 주는 일에 대해 의견을 말할 수 있어야 하며, 그 의견을 존중 받아야 합니다. 유엔아동권리협약 12조 ‘의견 존중’은 유니세프 아동친화도시 첫 번째 […]

By |2017-08-29|카테고리: 이야기|Tags: |아동의 의견, 이렇게 들으세요!에 댓글 닫힘