이야기

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  • Ihor, 6, smiles in the ‘Katusha’ kindergarten in the city of Kramatorsk in Donetsk Region – one of the areas worst affected by the fighting. The school was shelled twice within eight months in 2014 during the hostilities. Igor witnessed one of the bombardments. Windows were blown out and walls and roofs were damaged as a result of the shelling, causing the kindergarten to close temporarily. The school has since been partially repaired. UNICEF, with support from the Government of Japan, has procured school furniture, sports equipment, bed clothes and other items and has provided essential hygiene and education supplies for the kindergarten, with support from the European Union and other donors. UNICEF, with partners, is also supporting psychosocial activities and training for the students and their parents and teachers to address their traumatic experience. An estimated 25 of its 227 students attending the kindergarten are internally displaced.

On 20 June 2015 in Ukraine, an estimated 5 million people, including 1.7 million children, continue to be affected by the country’s continuing conflict, which has destroyed or disrupted essential infrastructure and basic services, leaving affected populations vulnerable and in need of urgent support. More than 1.3 million people, including 168,000 children, have been internally displaced as a result of the hostilities, and 3.2 million people require humanitarian assistance. Heavy shelling and continued insecurity have also placed conflict-affected people and humanitarian actors at risk, hampering the provision of humanitarian aid and disrupting access to essential medicines and health facilities, and to education. Civilian safety remains a serious concern. Children have been most affected by the conflict. UNICEF is supporting health, nutrition, water, sanitation and hygiene (WASH), education, and child protection interventions, including psychosocial support, group counselling, sport and recreational activities, and

모든 아동에게 손을 내민 프랑스 아동친화도시

단 한 명의 아동도 소외되지 않는 프랑스 아동친화도시의 비결은 무엇일까요? 프랑스 곳곳의 아동친화도시에서 제공하고 있는 ‘평등한’ 공공서비스를 살펴보았습니다.

난민 신청 아동 수용 및 보호 (인구 8,000명 규모 도시) 

이 도시는 난민 수용 센터에 머물고 있는 가족과 아동을 […]

By |2017-04-20|카테고리: 이야기|Tags: |모든 아동에게 손을 내민 프랑스 아동친화도시에 댓글 닫힘
  • ©UNICEF/UN051525/Al-Issa

단 한 명의 아동도 소외되지 않도록, 유니세프 아동친화도시

No Child Left Behind in #UNICEF#ChildFriendlyCities

유니세프 아동친화도시는 아동 한 사람 한 사람을 위한 국제적인 노력입니다. 즉 유니세프 아동친화도시를 조성하기 위해서는 어떠한 차별도 없이 모든 아동의 권리 실현을 보장하려 노력해야 합니다. 부모님이 어떤 사람이건, 어떤 인종이건, 어떤 […]

By |2017-04-20|카테고리: 이야기|Tags: |단 한 명의 아동도 소외되지 않도록, 유니세프 아동친화도시에 댓글 닫힘
  • ⓒ2015 유니세프 깔깔 바깥놀이 사진 공모전 우수작 / '마음이 행복한 아이들' 정혜승

아동에게 친화적인 도시를 만들어야 하는 이유 여섯 가지

‘한 아이를 키우려면 온 마을이 필요하다’라는 아프리카 속담이 있습니다. 한 아이를 키우기 위해서 온 마을이, 온 도시가 노력해야 하는 이유는 무엇일까요? 전세계의 많은 도시가 유니세프 아동친화도시를 조성하고 있는 이유를 살펴보았습니다.

첫째, 국가는 국제법 상 아동과와 관련된 […]

By |2017-04-03|카테고리: 이야기|Tags: , |아동에게 친화적인 도시를 만들어야 하는 이유 여섯 가지에 댓글 닫힘
  • s_lim3355_1

아동친화도시에서 아동, 부모, 기업, 학교, 그리고 우리의 역할은?

도시의 모든 아동을 행복하게 만드는 일은 도시에 사는 모두가 어떤 방식으로든 관여되고, 또는 영향을 받을 수도 있습니다. 아동친화도시 조성은 여러분 주변 이웃 어린이를 살펴보는 것일 수 있고, 또는 의회가 아동에게 영향을 미칠 의사결정을 내릴 때 […]

By |2017-03-28|카테고리: 이야기|Tags: |아동친화도시에서 아동, 부모, 기업, 학교, 그리고 우리의 역할은?에 댓글 닫힘
  • 캡처

우크라이나 어린이가 도시에 바라는 점은?

아동은 늘 자신의 일상에 영향을 미치는 도시 환경에 관심을 가지고 있습니다. 우크라이나의 아동들이 자신이 사는 도시를 개선시키기 위해 직접 나섰습니다. 그 내용을 자세히 살펴보았습니다.

동(東)우크라이나의 Rodynske에 거주하고 있는 Tetiana(28), Karyna(14), Oleksiy(14)는 도시에 자신들이 이용할 수 있는 […]

By |2017-03-22|카테고리: 이야기|Tags: |우크라이나 어린이가 도시에 바라는 점은?에 댓글 닫힘
  • ⓒ유니세프한국위원회

CFC 사진전 첫 번째, <작은 목소리가 들리는 순간>

우리 도시가 가장 작은 목소리, 아동의 목소리에 귀를 기울일 때 아동은 어떤 모습으로 목소리를 내고 있을까요? 사진만 봐도 느껴지는 생생한 참여의 순간, 서울 강서구, 인천 서구, 오산시 아동의 참여 모습을 확인하세요.
😀 강서구 아동정책 시민참여조사
ⓒ유니세프한국위원회
옹기종기 모인 […]

By |2017-02-28|카테고리: 이야기|Tags: |CFC 사진전 첫 번째, <작은 목소리가 들리는 순간>에 댓글 닫힘